Fietsend krijg je de beste indruk van een woonomgeving

Met de Makelaarsfiets de woonomgeving verkennen biedt aspirant woningzoekers tal van voordelen. Pluspunten die hun woningbezichtigingen een extra dimensie geven. Een van de grote voordelen, met name in het centrum van steden, is de makkelijke toegang tot smalle straatjes en autovrije zones. Deze zijn vaak met de auto niet te bereiken. Hierdoor kan je snel van de ene naar de andere locatie gaan zonder je zorgen te maken over parkeerproblemen of verkeersopstoppingen. Iets wat waardevolle tijd bespaart.

Scan en verken de woonomgeving

Daarnaast geeft fietsen de vrijheid om je direct verbonden te voelen met de omgeving van de potentiële woningen. De rustige snelheid van het fietsen stelt je goed in staat om de sfeer van de buurt op te doen en de dagelijkse bedrijvigheid van dichtbij te ervaren. Hierdoor krijg je een beter beeld van de buurt en eerder antwoord op de vraag: ga ik me hier thuis voelen? Het waarnemen van kleine details, zoals nabijgelegen parken, lokale winkeltjes en de vriendelijke gezichten van buurtbewoners. Alle elementen die de band met de (nieuwe) woonomgeving versterken.

Woonomgeving - points of interest

Sociale interactie

Een ander voordeel van fietsen is de eenvoud van sociale interactie. Tijdens onze verkenningstocht kan je gemakkelijk stoppen voor een praatje met mensen die in de buurt wonen, wat ons een beter inzicht geeft in de gemeenschap en de buurtcultuur. Bovendien stelt het je in staat om informeel de indrukken over de verschillende huizen die bezocht worden te delen met je partner en / of makelaar. Deze waardevolle inzichten kunnen je ondersteunen bij het nemen van de uiteindelijke beslissing.

Points of Interest

Als makelaar kan je hier verder op inspelen. Niet alleen door E-bikes van Makelaarsfiets beschikbaar te stellen en samen naar de te bezichtigen woningen te fietsen. Nee, als verkopende makelaar maak je echt het onderscheid door vooraf te inventariseren wat de potentiële koper / huurder belangrijk vindt in zijn nieuwe woonomgeving.

Onvergetelijke indruk

Vervolgens maak je op basis van deze input een kaart met alle Points of Interest in de omgeving van de te bezichtigen woningen. Hoe waardevol is dat jij samen met de klant langs de voor hem – haar relevante bezienswaardigheden en voorzieningen in de buurt kan fietsen. Van parken, scholen, kinderopvang tot supermarkten en leuke cafe’s. Alles, waarvan zij hebben aangegeven dat het belangrijk is, staat op deze kaart. Al fietsen krijgen zij op deze manier niet alleen een beter beeld van de directe omgeving van de te bezichtigen woningen. Ook zien zij direct wat de buurt te bieden heeft aan faciliteiten en ontspanningsmogelijkheden.